Bestellen & bezorgen

Product zoeken

Het zoeken naar een product op de online dierenwinkel is heel eenvoudig. Als je precies weet wat je nodig hebt, ga je naar de zoekbalk, ‘Zoek naar voeding, verzorging, traktaties en meer’ bovenaan elke webpagina. Voer de naam van het product in en tik op het product dat verschijnt in het uitklapvenster.

Als je nog niet precies weet wat je nodig hebt of je breder wilt oriënteren, dan ga je naar de verschillende diersoorten ‘Hond’, ‘Kat’ of ‘Konijn & cavia’ onder de zoekbalk. Door hierop te klikken, krijg je voor elke diersoort een uitklapscherm met de hoofdcategorieën, ‘Producten’ en ‘Online consulten’ die we aanbieden zoals bijvoorbeeld ‘Voeding’ of ‘Voedingsadvies’. Op je smartphone vind je deze hoofdcategorieën overigens linksboven aan in je scherm. Als je op een van deze hoofdcategorieën klikt, klapt het menu verder open en verschijnen de subcategorieën waarop je verder kunt selecteren, zoals ‘Voeding’ of ‘Ontwormen’. De producten binnen een subcategorie kun je vervolgens weer selecteren door te filteren op ‘Merk’, ‘Prijs’ of ‘Aandoening’.

Een andere manier om te zoeken, is ‘Shop’ onderaan elke pagina. Klik op ‘Shop hond’ of ‘Shop kat’ om de verschillende producten te zien. Klik vervolgens op ‘Categorie’ en je komt weer bij de subcategorieën terecht zoals ‘Voeding’. Ook binnen deze subcategorieën kan je weer filteren of selecteren op ‘Prijs’, ‘Merk’ of ‘Aandoening’. Als je hierop klikt, verschijnen de bijbehorende producten binnen de gemaakte selectie zoals alle dieetvoeding van het merk Royal Canin.

Door op één specifiek product te klikken, zie je de productbeschrijving en kan je in voorkomende gevallen nog kiezen uit een aantal opties zoals de verpakkingseenheid (gewicht) van de zakken voeding. Voor het bestellen van medicijnen die (wettelijk) alleen verstrekt mogen worden op recept zoals Bravecto, Credelio en Stronghold, neem je eerst contact met ons op voordat je een bestelling kan plaatsen.

Kan je een bepaald product niet vinden? Laat het ons dan even weten via het contactformulier of bel of mail ons. We laten binnen enkele werkdagen weten of het product er is of voor je besteld kan worden.

Smaakgarantie voeding

Voor bepaalde voeding van Royal Canin, Sanimed, Trovet en Yarrah hebben wij een zogenaamde smaakgarantie. De smaakgarantie is ideaal als je op advies van de dierenarts of zelf overweegt om over te stappen op andere voeding voor jouw geliefde huisdier.

Geef bij het (online) bestellen vooraf aan dat je aanspraak wilt maken op de smaakgarantie, omdat je niet weet of jouw huisdier de voeding wel lekker vindt. Doe je dit niet, dan vervalt de smaakgarantie. Je kunt ook altijd even contact opnemen voordat je een bestelling online plaatst. Soms zijn er ook proefzakjes verkrijgbaar. Daarnaast is er voor bepaalde natvoeding of gezonde traktatie een kleinverpakking om het eens uit te proberen.

De smaakgarantie geldt alleen voor de lichtste of goedkoopste verpakking voeding die we aanbieden. Dus als een zak droogvoer wordt aangeboden in gewichten van 2 kg, 7 kg en 14 kg dan geldt de smaakgarantie alleen voor de zak van 2 kg. In een zak droogvoer (brokken) moet minimaal nog 80% van het gewicht zitten of mag maximaal 20% zijn verbruikt. Voor een zak droogvoer van 2 kg moet er nog 1,6 kg aan brokken in zitten. Ook voor natvoer geldt de smaakgarantie alleen voor de lichtste of goedkoopste verpakking. Hieruit mogen maximaal twee zakjes of blikken gebruikt of aangebroken zijn. Dus bij een verpakking van bijvoorbeeld 6 x 400 gram blikvoer, mogen maximaal 2 blikken aangesproken zijn en gaan er vier ongeopend retour.

Tot vijf kalenderdagen na ontvangst van de voeding kan je aanspraak maken op de smaakgarantie en het aangebroken product retourneren. Neem voordat je het ‘gebruikte’ voer retour zendt, eerst telefonisch contact op met de klantenservice. De kosten voor het retourneren van de voeding zijn voor eigen rekening. Maar woon je bijvoorbeeld in de buurt van ’s-Hertogenbosch dan mag je de aangebroken zak voer ook bij ons afgeven tijdens de openingstijden van Dr pet. Het geretourneerde (aangebroken) voer moet binnen zeven kalenderdagen bij ons binnen zijn.

Nadat de voeding door ons is ontvangen en beoordeeld, ontvang je van ons een kortingscode ter waarde van het bedrag dat je betaald hebt voor de voeding. Bijvoorbeeld: je hebt voor een zak droogvoer op onze webshop € 17,95 betaald (excl. eventuele verzendkosten) dan ontvang je van ons een kortingscode ter waarde van € 17,95. Deze code is een heel kalenderjaar geldig en niet overdraagbaar aan derden. Deze code voer je eenvoudig in bij je volgende online bestelling en het bedrag wordt in mindering gebracht op het totale aankoopbedrag.

Geretourneerde open verpakkingen met diervoeding doneren we aan het dierenasiel. Zo dragen we gezamenlijk weer bij aan onze maatschappelijke verantwoordelijkheid (MVO).

Zorgpakketten selecteren

Naast losse producten bieden wij ook combinatiepakketten aan voor de preventieve zorg voor je hond of kat. We noemen dit ‘Zorgpakketten’. In ons zorgpakket zitten standaard de periodiek benodigde preventieve geneesmiddelen voor ontwormen en het bestrijden van parasieten (vlo, teek e.d.). Er zijn verschillende zorgpakketten op basis van leeftijd en gewicht van je huisdier. Voor katten hebben we vier en voor honden vijf zorgpakketten. Zit jouw zorgpakket er niet bij, neem dan contact met ons op, dan maken we er gewoon één op maat speciaal voor jou. De zorgpakketten zijn met deskundige zorg en aandacht samengesteld door onze dierenarts Yvet.

Eenvoudig bestellen in 4 stappen

Bij Dr pet bestel je eenvoudig, veilig, vertrouwd en voordelig onderhoudsvoer, dieetvoeding, preventieve diergeneesmiddelen, verzorgingsproducten, harnassen, speeltjes en informatieve boeken. We bieden ook complete zorgpakketten op maat voor jouw hond of kat. Daarnaast is het onder bepaalde voorwaarden mogelijk om medicijnen op recept te bestellen. Neem hiervoor contact met ons op. Onze producten zijn zorgvuldig geselecteerd door onze dierenarts, diervoedingspecialist, dierfysiotherapeut en diergedragsdeskundigen. Alle prijzen vermeld op onze website zijn inclusief btw (21 of 9%). Het bestelproces gaat in vier overzichtelijke stappen:

Wanneer je de volgende keer bestelt log je in op je eigen account als je die hebt aangemaakt. Mocht je problemen ondervinden bij het plaatsen van een bestelling neem dan contact op met onze klantenservice. Stuur een e-mail naar klantenservice@drpet.nl of neem contact op via WhatsApp. We helpen je graag en zo snel mogelijk. De gegevens die je tijdens het bestelproces invult, worden via een beveiligde verbinding naar ons verstuurd en voldoen aan de privacywetgeving (AVG).

Boeken online videoconsult

Naast producten en zorgpakketten kan je bij ons ook online videoconsulten boeken. We hebben de volgende online videoconsulten voor je hond, kat, konijn of cavia:

De online consulten boek je rechtstreeks in de agenda van de paraveterinairen of dierenarts van Dr pet. Direct na betalingskrijg je toegang tot onze agenda. Gaat dit iets te snel? Kijk dan eens bij de adviezen en instructiefilmpjes (tutorials) van onze dierenarts, paraveterinairen en dierfysiotherapeut. Zo helpen wij jou als betrokken en gemotiveerde huisdiereigenaar bij het bieden van de beste preventieve zorg voor jouw huisdier.

Medicijnen op recept

Aangezien we een Dierenkliniek zijn, met een gediplomeerde en geregistreerde dierenarts mogen we medicijnen voorschrijven. Voorwaarde is dat wij het huisdier minimaal één keer per jaar in de dierenkliniek zien, bijvoorbeeld bij de jaarlijkse vaccinatie. Op dat moment checken we gelijk de algemene gezondheid van je (nieuwe) hond of kat. Pas dan mogen we op recept voorgeschreven preventieve medicijnen meegeven voor een bepaalde periode. Om online medicijnen op recept te bestellen, moet je éénmaal per jaar met jouw huisdier bij onze dierenkliniek langskomen. Je kunt ook je eigen dierenarts vragen om een recept uit te schrijven voor het medicijn dat je nodig hebt. Dat recept kun je vervolgens uploaden op ons contactformulier of mailen naar info@drPet.nl, samen met de medische gegevens van je hond. Onze dierenapotheek regelt vervolgens de rest. De medicijnen worden naar je thuisadres gestuurd (let op, hier kunnen verzendkosten bijkomen). Uiteraard kun je de medicijnen ook bij de kliniek ophalen.

Registreren & account

Je kan bij ons bestellen met of zonder een persoonlijk account. Als je een bestelling plaats, heb je de keuze om automatisch een account aan te maken. Je kan ook eerst een account aanmaken en dan een bestelling plaatsen. Na het inloggen op je account zie je rechtsboven op het scherm je naam. De toegang tot jouw account is beschermd met een door jou zelf gekozen wachtwoord van twaalf tekens. In je account kan je ook de bestelgeschiedenis terugvinden en met één klik een herhaalbestelling plaatsen. Dit is natuurlijk heel handig omdat je vaak dezelfde producten bestelt voor je huisdier.

Verzendkosten

De verzendkosten binnen Nederland bedragen € 4,95 inclusief btw voor bestellingen met een waarde tot € 49,95. Bij bestellingen met een waarde van € 49,95 of meer brengen we voor verzending binnen Nederland geen verzendkosten in rekening.

Betaalmogelijkheden

Betalen bij Dr pet gaat met iDEAL. Wij hebben hiervoor gekozen omdat dit de meest gebruikte en gewaardeerde betaalmethode is in Nederland. Als de situatie er om vraagt, kunne wij een klant ook een Tikkie sturen.

Levertermijn

De standaard levertijd die wij hanteren is twee tot vijf werkdagen Heb je een bepaald product dringend nodig, bel dan met onze klantenservice en wij gaan kijken wat we voor jou kunnen doen. De levertijd is afhankelijk of een product op voorraad is en het moment van bestellen. Een product dat op werkdagen voor 12.00 uur is besteld en op voorraad is, pakken wij dezelfde dag nog persoonlijk voor je in. PostNL streeft ernaar om deze bestelling de volgende dag te bezorgen. Zodra we je bestelling hebben ingepakt en aangeboden bij PostNL, ontvang je van ons per e-mail een verzendbevestiging (track & trace code) waarmee je de bestelling en het bezorgmoment online kunt volgen. Is het door jou bestelde pakket niet afgeleverd? Meld dit dan binnen vijf werkdagen nadat we de verzendbevestiging hebben verstuurd. Wij starten dan een onderzoek bij PostNL en zorgen ervoor dat je pakketje alsnog terechtkomt. 

Bestelling annuleren

Voor het annuleren van je bestelling neem je contact op met de klantenservice. Neem bij voorkeur telefonisch contact op met een van onze medewerkers, zodat we jouw bestelling zo snel mogelijk uit het verwerkingsproces halen. Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10:00 t/m 12:00 uur en van 13.00 t/m 15.00 uur op 06-18696866. Als jouw pakket al onderweg is, dan mag je het na ontvangst retourneren (op eigen kosten)

Bezorging

Je bestelling wordt door PostNL bij je thuis bezorgd of op een door jou opgegeven alternatief adres. Mocht er niemand thuis zijn, dan wordt de bestelling bij de buren of een afhaalpunt in de buurt afgeleverd door PostNL. Het is ook mogelijk om je pakket direct te laten bezorgen bij een PostNL-punt bij jou in de buurt. Een online bestelling kan ook opgehaald worden bij Dr pet in Nuland aan de Zandstraat 17A. Neem vooraf even telefonisch contact met ons op om zeker te zijn dat jouw bestelling er is.