Retourneren

Graag informeren we je over het retourneren van ontvangen producten of artikelen.

Retouradres
Dr pet
Zandstraat 17A
5391 AL Nuland
’s-Hertogenbosch
Nederland

Bestelling herroepen

Na ontvangst mag je (wettelijk) een product binnen een zogenaamde zichttermijn van veertien dagen na ontvangst retourneren. Je kunt je product(en) in onbeschadigde originele verpakking retourneren en hiervoor plak je ons adres op het pakket. Ons adres plak je op de bovenzijde van het pakket voor verzending. Het pakket kun je hierna inleveren voor verzending bij een PostNL-punt naar keuze. Graag ontvangen we daarbij de reden van retour. Je bent echter niet verplicht de reden te vermelden.

Verkeerde levering

Wanneer bij levering van een product blijkt dat er door ons een fout is gemaakt of het product beschadigd of kapot is, neem je direct telefonisch contact op met de klantenservice tijdens openingstijden of stuur je ons buiten (openingstijden een bericht via het contactformulier of per e-mail o.v.v. het bestelnummer. Je kunt product(en) in onbeschadigde originele verpakking retourneren. Het pakket kun je hierna inleveren voor verzending bij een PostNL-punt naar keuze.  Graag ontvangen we daarbij de reden van retour.

Voorwaarden retourneren

Een product dient, indien redelijkerwijs mogelijk, in onbeschadigde en originele productverpakking te worden geretourneerd. Voorwaarde is wel dat het product geen sporen van gebruik vertoont. Om te controleren of een hondentuigje e.d. past, mag je het product uit de verpakking halen en naast je huisdier houden. Het product mag om hygiënische redenen niet in aanraking zijn geweest met je huisdier. Indien we bij retourontvangst constateren dat het product onder de haren zit, bevlekt, gedragen, gewassen is of vies ruikt, dan nemen wij het product niet retour. Je kunt er in dat geval er voor kiezen om het product terug te sturen, maar je betaalt zelf de verzendkosten. Je mag het product natuurlijk ook bij ons komen ophalen. Wanneer je er voor kiest om het (onverkoopbare) product niet te laten terugsturen, dan doneren wij het aan een goed doel (lokaal asiel). Zo dragen we gezamenlijk bij aan onze maatschappelijke verantwoordelijkheid (MVO). Voedingsproducten die in de aanbieding zijn kunnen niet geretourneerd worden.

Helaas zijn we genoodzaakt deze regels te hanteren, vanwege onze slechte ervaring met de staat van geretourneerde producten.

Kosten en risico’s retourneren

De kosten voor en risico’s van het retourneren van een of meerdere producten zijn altijd voor de verzender. Dit houdt in dat Dr pet (Dierenkliniek De Groote Vriend) niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van een geretourneerd product. Je kunt een retourproduct overigens ook kosteloos afgeven of weer ophalen bij ons aan de Zandstraat 17A in Nuland.

Terugstortten aankoopbedrag

Zodra wij je retourzending hebben ontvangen, beoordeeld en verwerkt, sturen we je een e-mail ter bevestiging. Daarna betalen we het door jou betaalde bedrag z.s.m. terug, uiterlijk binnen 14 dagen na aanmelding. We storten het bedrag terug op hetzelfde bankrekeningnummer als gebruikt voor de aankoop. Eventuele betaalde verzendkosten van de bestelling worden alleen vergoed als de volledige aankoop wordt geretourneerd. Met andere woorden, als je drie producten hebt besteld en je stuurt één product retour dan krijg je de verzendkosten niet vergoed. De gemaakte kosten voor de retourzending van het product zijn altijd voor eigen rekening.

Garantietermijn

We hanteren altijd de wettelijke garantietermijnen. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Een product behoort geen gebreken te vertonen, die niet te verwachten zijn voor de verwachte levensduur bij normaal gebruik. Blijkt het product niet aan de verwachtingen te voldoen, dan herstellen we dit kosteloos of leveren we in goed overleg een vervangend product. Naast deze wettelijke garantie, bieden wij smaakgarantie op bepaalde verpakkingsformaten (zie hieronder voor meer informatie).

Smaakgarantie voeding

Voor bepaalde voeding van Royal Canin, Sanimed, Trovet en Yarrah hebben wij een zogenaamde smaakgarantie. De smaakgarantie is ideaal als je op advies van de dierenarts of zelf overweegt om over te stappen op andere voeding voor jouw geliefde huisdier.

Geef bij het (online) bestellen vooraf aan dat je aanspraak wilt maken op de smaakgarantie, omdat je niet weet of jouw huisdier de voeding wel lekker vindt. Doe je dit niet, dan vervalt de smaakgarantie. Je kunt ook altijd even contact opnemen voordat je een bestelling online plaatst. Soms zijn er ook proefzakjes verkrijgbaar. Daarnaast is er voor bepaalde natvoeding of gezonde traktatie een kleinverpakking om het eens uit te proberen.

De smaakgarantie geldt alleen voor de lichtste of goedkoopste verpakking voeding die we aanbieden. Dus als een zak droogvoer wordt aangeboden in gewichten van 2 kg, 7 kg en 14 kg dan geldt de smaakgarantie alleen voor de zak van 2 kg. In een zak droogvoer (brokken) moet minimaal nog 80% van het gewicht zitten of mag maximaal 20% zijn verbruikt. Voor een zak droogvoer van 2 kg moet er nog 1,6 kg aan brokken in zitten. Ook voor natvoer geldt de smaakgarantie alleen voor de lichtste of goedkoopste verpakking. Hieruit mogen maximaal twee zakjes of blikken gebruikt of aangebroken zijn. Dus bij een verpakking van bijvoorbeeld 6 x 400 gram blikvoer, mogen maximaal 2 blikken aangesproken zijn en gaan er vier ongeopend retour.

Tot vijf kalenderdagen na ontvangst van de voeding kan je aanspraak maken op de smaakgarantie en het aangebroken product retourneren. Neem voordat je het ‘gebruikte’ voer retour zendt, eerst telefonisch contact op met de klantenservice. De kosten voor het retourneren van de voeding zijn voor eigen rekening. Maar woon je bijvoorbeeld in de buurt van ’s-Hertogenbosch dan mag je de aangebroken zak voer ook bij ons afgeven tijdens de openingstijden van Dr pet. Het geretourneerde (aangebroken) voer moet binnen zeven kalenderdagen bij ons binnen zijn.

Nadat de voeding door ons is ontvangen en beoordeeld, ontvang je van ons een kortingscode ter waarde van het bedrag dat je betaald hebt voor de voeding. Bijvoorbeeld: je hebt voor een zak droogvoer op onze webshop € 17,95 betaald (excl. eventuele verzendkosten) dan ontvang je van ons een kortingscode ter waarde van € 17,95. Deze code is een heel kalenderjaar geldig en niet overdraagbaar aan derden. Deze code voer je eenvoudig in bij je volgende online bestelling en het bedrag wordt in mindering gebracht op het totale aankoopbedrag.

Geretourneerde open verpakkingen met diervoeding doneren we aan het dierenasiel. Zo dragen we gezamenlijk weer bij aan onze maatschappelijke verantwoordelijkheid (MVO).