Veelgestelde vragen

Organisatie Dr pet

Wie zit er achter Dr pet?

Dr pet is het in 2021 opgerichte online platform van Dierenkliniek De Groote Vriend te ’s-Hertogenbosch voor het online bestellen van de beste preventieve producten, middelen, adviezen, instructiefilmpjes en videoconsulten voor jou en je huisdier. Het team van Dr pet bestaat uit dierenarts en eigenaar Yvet, paraveterinairen en andere veterinaire professionals.

Kan ik Dr pet ook fysiek bezoeken?

Ja, dat kan zeker. Dr pet is gevestigd in hetzelfde pand als Dierenkliniek De Groote Vriend aan de Zandstraat 17A, 5391 AL, Nuland. Neem eerst even telefonisch contact met ons op als je langs wilt komen of stuur een e-mailtje of een whatsappje.

Kan ik voor een vaccinatie of ziek huisdier naar Dr pet?

Nee, maar je kan wel een afspraak maken met de dierenkliniek die verbonden is aan Dr pet, Dierenkliniek De Groote Vriend te ‘s-Hertogenbosch. Ga naar de website van de dierenkliniek en maak online een afspraak.

Wat doet Dr pet aan maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO)?

MVO past helemaal bij onze missie & visie als Dr pet. Wij richten ons op de drie internationale aspecten van MVO: People, Planet en Profit (of Prosperity) en hebben hier nog een vierde aan toegevoegd: Pet (huisdier). 

Doneert Dr pet aan goede doelen?

Jazeker, Dr pet doneert aan ëën goede doel: Dierentehuis s-Hertogenbosch

Contact opnemen

Wanneer kan ik de klantenservice bereiken?

Dr pet is op verschillende manieren en tijden te bereiken. De klantenservice is telefonisch, via whatsapp en per e-mail bereikbaar op werkdagen van 10.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 15.00 uur. Buiten deze tijden zijn we druk bezig om bestellingen persoonlijk in te pakken en te verzenden of houden we online videoconsulten met onze klanten.

Waar kan ik mijn vraag over een product of online consult stellen?

Wij vinden het fijn dat je ons snel belt voor eventuele vragen. Je kunt je vraag stellen via ons contactformulier, per whatsapp, e-mail of telefoon. Je krijgt op werkdagen binnen 8 tot 24 uur antwoord.

Producten en diensten

Waarom biedt Dr pet niet meer producten aan?

Dr pet biedt uitsluitend zorgvuldig geselecteerde producten aan met een bewezen werking, die past bij iedere portemonnee en waar we als dierenarts en paraveterinairen ook achter kunnen staan. Ook bieden we producten aan die alleen bij de dierenarts te koop zijn en niet in de supermarkt of dierspeciaalzaken. We zijn in het voorjaar van 2021 gestart met Dr pet en zullen in de loop van de tijd ons assortiment verder uitbreiden met kwalitatief hoogwaardige producten waar we achterstaan. 

Wat als mijn product er (nog) niet bij staat?

We zijn continue bezig met het uitbreiden van ons assortiment aan hoogwaardige producten. Mis je een product of kan je het niet vinden? Laat het ons dan even weten via het contactformulier of stuur ons een whatsapp. Wij gaan kijken wat we voor jou kunnen doen om het product te bestellen of bij veel vraag op te nemen in ons assortiment.

Waar moet ik zijn voor vragen over voeding?

Het is belangrijk dat je kritisch bent ten aanzien van de voeding die je huisdier krijgt. Kijk voor vragen over de voeding die je je huisdier geeft of wilt geven op onze adviespagina’s of maak een afspraak voor een online voedingsconsult op maat. Maar je kan ook gewoon even bellen, whatsappen of e-mailen met onze veterinaire professionals die je graag deskundig adviseren.

Twijfels of je hond of kat de (nieuwe) voeding wel lust?

Om eerst te checken of je hond of kat de (nieuwe) onderhoudsvoeding of dieetvoeding wel lust, adviseren we om de kleinste verpakking te bestellen. Op de kleinste verpakking zit namelijk smaakgarantie, mits aan de voorwaarden wordt voldaan. De voorwaarden vind je hier. Ook bieden we proefzakjes, losse kleine blikjes of zakjes natvoer aan om gewoon eens uit te proberen. 

Kan ik medicijnen op recept bestellen bij de dierenarts van Dr pet?

Ja, dat kan onder bepaalde (wettelijke) voorwaarden voor preventiemiddelen tegen worm, vlo en teek zoals Bravecto, Credelio en Stronghold. Dit kan alleen op recept van de dierenarts die je hond hiervoor één keer per jaar ziet en onderzoekt. Kijk bij medicijnen op recept of neem contact op met de dierenarts van Dr pet. 

Adviezen en online consulten

Waar vind ik adviezen, instructie, tips & tricks over preventieve zorg voor je huisdier?

De preventieve zorg voor ons huisdier vinden we belangrijk. De dierenarts en veterinaire professionals van Dr pet hebben adviezen en instructiefilmpjes gemaakt en online gezet. Deze gaan over de dagelijkse en preventieve zorg voor je geliefde huisdier. Kijk hiervoor bij ‘Adviezen’ voor je hond, kat, konijn & cavia. Je kan je ook gratis abonneren op het YouTube-kanaal van Dr pet. Maak een afspraak voor een online videoconsult als je nog twijfels of vragen hebt over bijvoorbeeld de aanschaf of voeding van je huisdier of gewoon even wilt overleggen met onze dierenarts. 

Welke online videoconsulten worden er aangeboden?

We zijn de eerste dierenkliniek in Nederland die online videoconsulten op maat aanbiedt voor hond, kat, konijn & cavia. Deze gaan over gezonde voeding, aanschaf van een nieuw huisdier en verantwoord afvallen met hulp van onze veterinaire professionals. Ook kan je een afspraak maken met onze dierenarts voor een algemeen videoconsult op maat voor jou. Na het bestellen van een online videoconsult, boek je direct een online afspraak in de agenda van onze veterinaire professional.

Verzenden

Met welke vervoerder wordt mijn pakketje verzonden?

We vinden het belangrijk dat je bestelling onbeschadigd en op tijd aankomt. Al onze pakketten versturen we standaard met PostNL. Je ontvangt een track-and-tracecode via de mail voor pakketten. Met deze track-and-tracecode kun je je pakket volgen. 

Wanneer wordt mijn bestelling verstuurd?

We pakken jouw bestelling persoonlijk en zorgvuldig in. We versturen je bestelling binnen 1 tot 5 werkdagen. De levertijd is afhankelijk of het product op voorraad ligt en van de levertijden van de partijen met wie we samenwerken. De status van je bestelling volg je in het dashboard op je eigen account.

Kan ik mijn bestelling zelf komen afhalen?

Ja, je kan je bestelling afhalen aan onze balie bij Dierenkliniek Nuland. Kies wel voor deze optie bij het plaatsen van je bestelling. Je krijgt een e-mail of sms zodra je bestelling bij ons klaar ligt. Op werkdagen tussen 10.00 tot 12.00 uur en 13.00 en 17.00 uur kun je je bestelling ophalen.

Hoeveel verzendkosten moet ik betalen?

Bestellingen vanaf € 49,50 worden gratis verzonden in Nederland. Voor bestelling onder € 49,50 rekenen we €4,95 verzendkosten.

Versturen jullie ook pakketten naar het buitenland?

We leveren in principe alleen in Nederland. Neem contact op met de klantenservice als je je bestelling buiten Nederland wilt laten bezorgen. We gaan kijken wat we voor je kunnen doen.

Retourneren

Hoeveel dagen bedenktijd heb ik?

Je hebt 14 dagen bedenktijd om een product te retourneren. De bedenktijd gaat in op de dag nadat jij, of een vooraf door jou aangewezen derde die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen. Alle retour gezonden producten worden door ons bij ontvangst beoordeeld. Producten die zijn gebruikt (vies of beschadigd) of aangebroken, worden niet teruggenomen en niet vergoed. Kijk ook bij onze Algemene voorwaarden. Om voor smaakgarantie op voer in aanmerking te komen, verwijzen we je naar Bestellen & bezorgen

Hoe moet ik mijn bestelling retour sturen?

Stuur de bestelling met de pakbon in dezelfde doos terug waarin je de bestelling ontvangen hebt. Op deze manier minimaliseer je de kans op beschadiging. Eventuele beschadigingen onderweg zijn voor je eigen risico. De kosten voor retourzending zijn voor eigen rekening. Voorkom dat je retour moet sturen en neem bij twijfel of vragen eerst even contact op met de klantenservice via het contactformulier, whatsapp, telefoon of e-mail. 

Schade, defecten en garantie

Mijn bestelling is beschadigd binnen gekomen, wat moet ik nu doen?

Wat vervelend dat je bestelling niet goed is binnengekomen. Onze excuses. Neem even contact op met onze klantenservice, dan gaan we op zoek naar de beste oplossing. 

Heb ik garantie op een kapot of beschadigd product?

Onze producten komen nagenoeg nooit kapot of beschadigd aan. Wanneer het product bij ontvangst toch kapot of beschadigd is, heb je recht op garantie. Meld dit binnen 24 uur na ontvangst bij onze klantenservice via het contactformulier

Betalen

Op welke manieren kan ik betalen?

We houden het betalen graag eenvoudig en snel. Je betaalt een bestelling vooraf met iDEAL en je eigen bank. 

Hoe weet ik dat mijn betaling is gelukt?

Wanneer we de betaling succesvol hebben ontvangen, krijg je een betalingsbevestiging via de mail. Neem Contact op met onze klantenservice als je de betalingsbevestiging na 8 uur nog niet hebt ontvangen.

Zijn mijn persoonsgegevens veilig?

Veiligheid staat bij ons hoog in het vaandel. We maken gebruik van betrouwbare en veilige partijen en systemen die voldoen aan de strengste eisen op het gebied van privacy en informatiebeveiliging.

Account registreren

Hoe kan ik een account aanmaken?

Een account aanmaken gaat heel eenvoudig in een paar stappen. Klik op het gebruikerspictogram rechtsboven in de hoek op de homepage. Klik vervolgens onderaan op ‘Ik wil registeren’ en volg de aangegeven stappen. Vermeld eventueel wat voor huisdier(en) je hebt, zodat we jou op maat kunnen berichten over onze Pet talk en Pet deals die we voor je hebben.

Moet ik een account aanmaken om een bestelling te plaatsen?

Nee, je hoeft geen account te hebben om een bestelling te plaatsen. Je hebt wél een account nodig om je bestellingen te onthouden, volgen en eenvoudig opnieuw te plaatsen. 

Hoe kan ik een herhaalbestelling plaatsen?

De bestellingen voor je huisdier zijn vaak hetzelfde. Dan is het gemakkelijk dat je eenvoudig een eerdere bestelling kunt herhalen. Ga bij je accountgegevens naar bestellingen. Klik vervolgens op ‘Bekijken’ achter de bestelling die je wilt herhalen en plaats de producten opnieuw in je winkelmandje. Indien gewenst pas je het winkelwandje aan. 

Help, mijn wachtwoord vergeten?

Geen probleem, het overkomt ons allemaal wel eens. Klik onderaan de inlogpagina op ‘Wachtwoord vergeten’, vul vervolgens je e-mailadres in en je ontvangt een mail met een link om je wachtwoord te veranderen. 

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Dit kan eenvoudig door in te loggen op je eigen persoonlijke account. Je kan daar je adresgegevens en accountgegevens wijzigen. Vergeet niet de wijzigingen op te slaan. Ook kan je op de inlogpagina nieuwe inloggegevens opvragen. 

Nieuwsbrief

Hoe kan in me inschrijven voor de nieuwsbrief?

Wat leuk dat je je wilt inschrijven voor onze nieuwsbrief. Het enige wat je daarvoor moet doen, is je aanmelden voor de nieuwsbrief rechts onderaan elke webpagina van Dr pet.

Hoe kan ik me uitschrijven voor de nieuwsbrief?

Wil je onze nieuwsbrieven niet meer ontvangen? Mail ons dan dat je je graag wilt uitschrijven of meld je onderaan de nieuwsbrief af. Altijd fijn als je er een reden van het uitschrijven bij zet. Dit is natuurlijk niet verplicht, maar we kunnen er van leren. 

Klanttevredenheid

Waar kan ik een review achterlaten?

Wat fijn dat jij jouw klantervaring wilt delen. Daar hebben andere klanten veel aan en we kunnen er alleen maar van leren. Ook motiveert het ons als we leuke en constructieve feedback krijgen. Tenslotte doen we het daar elke dag voor met veel enthousiasme. Klik hier om een review te schrijven en alvast dank daarvoor. Wil je persoonlijk te woord gestaan worden, neem dan even telefonisch contact op met de klantenservice. Je kunt ook het contactformulier invullen.

Waar kan ik terecht met mijn klacht?

Wat vervelend dat je een klacht hebt. Wij horen graag wat je gegronde klacht is en doen ons best om het zo goed mogelijk op te lossen. We hopen hier natuurlijk van te leren en het in de toekomst nog beter te doen. Mail jouw klacht naar klantenservice@drpet.nl of via ons contactformulier. Hoe duidelijker jij je klacht omschrijft, hoe beter en sneller we klachten naar ieders tevredenheid kunnen oplossen.

Is er een spaarprogramma?

Op dit moment denken we na over een spaarprogramma of loyaliteitsprogramma voor onze vaste klanten. Wanneer we hier uit zijn, laten we het je weten via onze verschillende (social) mediakanalen.